Tuesday, November 10, 2009

Cari Makan @ Penang #1 - Beef Noodles

I bet lots of people just jealous that i went to Penang while they need to work. So they cried in KL which made Penang rained since i arrived... Mother nature was crying too *sob sob*

I was wondering whether i should go for a heritage walk or not... but at the end i went... Yes! i went with an umbrella. Guess what? I found out the way to use the CAT system in Penang downtown. What is CAT? they will be another post. Stay tune eh~

Okay back to my cari makan @ Penang posts... i was wondering around the heritage site and came across the Sri Weld Food Court. I remembered my sister and uncle told me there is a hawker selling nice beef noodles, the beef noodle there was even better than the one opposite the Beach Street Fire station. So i dropped by and tried...




I would give the beef noodles a *Two Thumbs Up*, go and tried it. They opened from Monday - Friday 10:30am-4pm @ Sri Weld Food Court, Beach Street.

21 comments:

Bravebear said...

Have ta go without mum then... No beef iz her rule. But I makan outside without her knowing. *cheeky me*

said...

i havent try this b4... hmm~ maybe i will try it next time when i go back

ladyviral said...

Oh My favorite meal!

And it is nearing lunch now... Hungry ~.~

[SK] said...

wow, this certainly looks nice and i supposed tastes nice too!! hungry hungry as it's about lunch now..

manglish said...

yo....the meat looked so tender.....hahahah.....drooling oredi

the happy go lucky one said...

oppsss... i dont eat beef... so yeah can forget abt this *waiting for other food posts*

foongpc said...

CAT? I thought cat is in Sarawak! Haha!

foongpc said...

Wow! The beef noodles look so delicious! Feel hungry even though I've just eaten my lunch! : )

foongpc said...

Aiyo! So jealous of you can go makan makan in Penang! That's why it rained on you lah. I cried! Boo hoo!

uLi.佑莉 said...

I used to be a fan for beef noodle last time...but after sometime, I no longer taking beef lo...But Jln.Kenanga (Hor Ching Yun) got a famous beef ball noodles *not sure now the stall is still there or not le*

KY said...

Will go Penang next week for the Marathon. Hopefully will have tim to makan2 around.

TZ said...

bravebear: oh.. dude your family not allow you to eat beef ... hehehe... you go outside and curi curi makan ... :p

L2: remember only open on Mon - Friday but the owner told me there have another store in Sg Nibong near Ayamas. they opened @ nite 6-9pm everyday including Sat and Sun. Public holiday closed.

Ladyviral: hahaha... get a nice bowl of beef noodles from the Pho Hoa... :p

[SK]: yup... if not i will not recommend. I will place two thumbs down and two toes down too... kakaka :p

manglish: hehehe... drooling already? kakaka...

the happy go lucky one: hmmm... you don't eat beef. Nevermind just stay tuned.. got couple of food post coming soon :p

foongpc: hahaha... the one is cat city lar. This is Central Area Transport System. hahaha... go and eat again :p aiyo, must be you crying cats and dogs until Penang also raining cats and dogs... blek~

uLi.佑莉: hmmm... where is jln kenanga... sound very familiar... :p

KY: you have to take some time off and ask Twinkle grandma to bring you cruising eh~ I meant for food eh~ Don't forget to eat CKT and CCF + CM too...
*** CKT = Char keoy teow
*** CCF = Chee Cheong Fun
*** CM = Curry Mee
And make sure you camwhore while eating this and post to your blog eh~ Someone sure drooling... kekekekeeee...

Medie007 said...

ahhhhh i miss it!!! :(

TZ said...

medie007: kakaka... next time :p

vincent said...

eh, u eat beef? u r nt Buddhist?

3 hungry tummies said...

good looking bowl of beef noodle

Jonzz said...

You're a beef noodle nut!

Paul J said...

i ate so much that night....sigh...ooo...KY wanna come to penang kah?? penang bridge marathon ar?? u always marathon here marathon there horr..

TZ said...

Vincent: speechless...

3 hungry tummies: Thanks for dropping by my blog... The beef noodles is very nice. You should try it eh~

Jonzz: hahaha.... now that you say, i'm so craving for Seremban beef noodles :p

Paul J: hahaha... but you dance the whole night long. So already burnt... no worry... next trip we eat more eh~

Twilight Zone said...

Your turn to cry when I fly up at month's end! That beef stall shifted from ferry site to the BOMBA?

TZ said...

Twilight Zone: Hahaha... I don't think i will cry... :p Anyway, this beef stall is not the stall that opposite the BOMBA @ Beach street.